Cykloshop
Zoznam článkov od 1 do 15 (z 35) >>

Testy

PR: HoryZonty i za účasti hendikepovaných športovcov

24.10.2018
 Súčasťou festivalu dobrodružných filmov HoryZonty je už po piatykrát sekcia Umenie a šport v živote zdravotne postihnutých. V rámci nej sa aj vďaka podpore Ministerstva kultúry Slovenskej republiky publiku predstavia hostia, ktorí sú príkladom, že aj život s hendikepom môže byť dobrodružstvom.   V sobotu 20. októbra sa v trenčianskej kaviarni Na ceste návštevníkom HoryZontov prihovorí Dagmar Sváteková. Matka dvoch detí v relatívne mladom veku po náhlej cievnej mozgovej príhode zostala odkázaná na invalidný vozík. Na podujatí porozpráva nielen o svoj...   Celý článok
Horomil fest - festival pre všetkých milovníkov prírody, cestovania, hôr a adrenalínu, je už 10 rokov stálou súčasťou kultúrneho života Považskej Bystrice. Za jednu dekádu navštívilo festival tisíce divákov a desiatky hostí ako napr. Pavol Barabáš, František Kelle, Peter Hámor, Boris Filan, Martin Nikodým,... Organizátori podujatia – traja kamaráti Martin Holeš, Marek Janičík a Juraj Lukáš si aj tento rok pre divákov pripravili zaujímavý program. ATMOSFÉRA ŽLTÝCH TRABANTOV ZNOVU OŽIJE Horomil Fest už klasicky koná posledný septembrový týžde...   Celý článok
Potom, čo som dva roky jazdil na celoodpružených Blizzardoch a nevedel som si ich vynachváliť, začal som poškuľovať aj po karbónovom hardtaile. Po 15 rokoch jazdenia na fulloch som znovu zatúžil osedlať hardtail. Jednoducho som chcel mať znovu možnosť vyraziť aj na nejaký maratón, dlhší okruh po relatívne ľahších trailoch, alebo mať hardtail s ktorým budem chodiť na dvojhodinové svižné tréningy.  Celoodpruženého bajku sa v žiadnom prípade nevzdávam, ale do výbavy sa mi už jednoducho ten hardtail žiadal. Zatiaľ čo som poškuľoval po modeli Explosion ...   Celý článok
Alebo po slovensky krátke bežecké elasťáky z technickej outdoorovej kolekcie talianskej firmy Sportful. Pre mňa osobne druhá najdôležitejšia „súčiastka“ na ultrabehy, hneď po dobrých botách. Lebo ak začne niečo tlačiť alebo odierať niekde na 60. kiláku, to je nedobré. A náhradné gate asi nenosí so sebou veľa ľudí. Výrobca sa chváli tkaninou K-stretch, čo je materiálik ľahučký, pritom veľmi pevný, priedušný a zároveň čiastočne odolný voči vode. A samozrejme superrýchlo schne, to už som si overil v daždi. Zvonku je hladší, zvnútra troch...   Celý článok
Je to už pár rokov čo sa Vlado Plulík na hrebeni Vysokých Tatier pri svojom zimnom sóle, doteraz nezopakovanom pasoval s najväčším problémom - svietením v noci. Keďže pri prechode hrebeňom išiel celé dve noci a svietil si pomocou čelovky s klasickou žiarovkou nabíjanou štvorcovými baterkami tak druhú noc ostal bez svetla a musel núdzovo bivakovať a čakať na ráno... Rovnako pri prvom nonstop prechode Nízkymi Tatrami na lyžiach z Kráľovej hole na Donovaly sa pre Pacha (P.Bičiana) stala otázka svetla tou základnou a prechod dokončil potme bez svetla...  Nie ...   Celý článok
Dodržiavať pitný režim úzko súvisí so zdravým životným štýlom. Organizmus lepšie vstrebáva tekutiny keď sú prijímané častejšie a po menších množstvách. Viacerí ste si už určite zvykli nosiť so sebou flašu so svojím obľúbeným nápojom, prípadne s čistou vodou. Povedzme si ale úprimne: je tá fľaša z plastu alebo z kvalitného skla?    Drinkitky sú sklenené fľaše z atraktívnym dizajnom. Naše logo sa skláda z troch hlavných části a tie sú - Zdravie, príroda a hlavne mať ju vždy so sebou. Viac o nich nižšie. Drinkitky sú vyrábané kompl...   Celý článok
Už ste niekedy lyžovali pri kontinuálnom dennom svetle arktického slnka? Island prináša neuveriteľné možnosti: Zalyžujete si arktickou krajinou z vrcholov priamo k oceánu a večer sa  budete kúpať v horúcich geotermálnych prameňoch s výhľadom na polárnu  žiaru! K tomu Vám budeme servírovať čerstvého lososa….   Island je svetovou destináciou pre lyžiarske túry a bežecké lyžovanie. Strediskom činností je polostrov Trollov na severe Islandu s  vertikálnymi zostupmi do 1500 m alebo takmer 5000 stôp, tisíce vrcholov  a zjazdoviek pre vš...   Celý článok
Keď vaše živobytie a popri ňom aj to, čím žijete závisí od neustálej TOP fyzickej formy aj menší zdravotný problémik môže pekne potrápiť. Pre človeka tráviaceho na nohách celý pracovný čas a potom aj veľkú časť toho voľného však aj menší problém s chodidlom dokáže vyrobiť poriadne vrásky. Áno, samozrejme viem, že potrebujem kvalitnú obuv v práci rovnako ako aj pri behu, bajkovaní či skialpe ale obdobie bez problémov dokáže pozornosť otupiť a problémik je na svete. Používal som v minulosti už viac krát rôzne ortopedické vložky do topáno...   Celý článok
Ultrášska sezóna (aspoň pre mňa) skončila, je čas stručne zhodnotiť aj dojmy zo sofistikovanej športovej chémie značky X-iont, ktorú som vďaka firme Sloger dostal možnosť ochutnať a vychutnať v hojnom množstve, taaaakže sa aj iným ušlo, taaaakže dojmy to hádam nebudú len čisto subjektívne.   Najprv jonťák: X-IONT Speed hypo je univerzálny sirup na zavodnenie a mineralizáciu pred výkonom a počas výkonu, ktorý podporuje aj vysokým obsahom kofeínu. Dokonca takým vysokým, že na etikete je upozornenie pre registrovaných športovcov. No, neviem či je ...   Celý článok
Akože dlhodobý test, hej? No skôr osobné poznatky, samozrejme... Už rok rasujem mačacie pazúre po všetkých možných povrchoch a musím hneď na úvod povedať, že som s nimi maximálne spokojný, najmä v porovnaní s mojimi nemenovanými starými trailovkami. Ale aj celkovo - v porovnaní s botami, ktoré som mal doteraz na nohách.     Sadli mi až na drobnosti úplne parádne od začiatku, ale to je samozrejme individuálne. Vrch jazyka, o ktorom som myslel, že pri dlhších štrekách ma bude rezať do ohybu nad priehlavkom, nerezal. Po prvých pocitoch, že sú mi...   Celý článok
Český výrobca horských bajkov ROCK MACHINE v posledných rokoch poriadne šliapol na plyn a investoval do vývoja a výroby. Nové bajky od tejto značky už spĺňajú tie najprísnejšie kritériá. Veľká časť snaženia vedie akože ináč do kategórie elektrobajkov ale pozadu neostávajú ani celoodpružené endurá a all mountain bikes. My sa dnes opäť pozrieme na vlajkovú loď kategórie bez motora: Blizzard 90 ročník 2017. Po minuloročnom brázdení najkrajšími alpskými trailami na Blizzarde 2016 som sa dosť nedôverčivo pozeral na majstra sveta v cyklotriale Jána K...   Celý článok
X-iont je na Slovensku zatiaľ málo známa, aj keď geograficky blízka značka výživových doplnkov od firmy DapSport z Hradca Králové. Produkty sú zamerané na použitie vo vytrvalostných, silovo-rýchlostných a kolektívnych športoch. Takže šachisti si tu niečo pre seba asi nenájdu, ale môžu čítať ďalej s ostatnými :-) Sortiment výrobkov zatiaľ obsahuje dva druhy energetických gélov, štyri druhy iontových nápojov a jednu špecialitku, o ktorej bude reč na záver. Iontové nápoje sú dodávané v pollitrových fľašiach ako sirup, miešajú sa 1:50. BCAA...   Celý článok
Toto prosím berte len ako osobné skúsenosti, dojmy a názory, nie ako PR alebo reklamu na značku. A už vôbec nie ako test - ten má byť predsa exaktný a porovnateľný. Predstavenie, recenzia, to znie lepšie. Ale dobre, nebudeme sa naťahovať o slovíčka.   Väčšina "ultras" v debatách pretriasa, v čom behá. Logicky, veď pri dlhodobom „pobyte“ ultranohy v ťažko skúšanej ultratopánke sa často stane, že jej po poriadnej dávke ultrakilometrov (ale zásadne ešte straaaašne ďaleko od cieľa) začne vadiť aj to, na čom by sa inak zasmiala. Keby ve...   Celý článok
Primárna funkcia cyklorukavíc nie je len o tepelnej izolácii. Cyklisti, ktorí už brzdili rukami o asfalt, vedia svoje. Počas horúcich letných etáp cestných pretekov slúžia krátke cyklo-rukavičky na niečo iné, ako na to, že treba vytvárať priestor súci na pomaľovanie nápismi sponzorov... Úloha rukavíc v cyklistike je nezanedbateľná a s nástupom MTB nijako neklesla, skôr naopak. Okrem brzdenia o asfalt, možnosti pevne držať riadítka aj spotenými rukami, nahodiť spadnutú reťaz, pri voľnom lete lesom zaboxovať si s konármi, kameňmi a blatom... Jednoducho n...   Celý článok
Dynafit vo svojej bežeckej outdoorovej kolekcii samozrejme nezabúda ani na to, čo obuť. Kolekcia nesie príznačný názov FELINE. Odkazuje tým na latinské pomenovanie čeľade mačkovité (felidae) a jej podčeľade mačiek (felinae). Ich bratranec snežný leopard (Uncia uncia - z druhej podčeľade pantheridae) sa predsa škľabí z každého produktu od Dynafitu. Toľko zoológia :-)     Feline SL (290g, s goráčom 330g)  je taký zlatý stred v kolekcii, ktorej základnými kameňmi sú podľa váhy zhora Feline Ultra (340g) a zdola Feline Vertical (250g). Názvy jasn...   Celý článok