Rock Machine BLIZZARD 90, r. 2017

18.08.2017
rock-machine-blizzard-90-r-2017

Český výrobca horských bajkov ROCK MACHINE v posledných rokoch poriadne šliapol na plyn a investoval do vývoja a výroby. Nové bajky od tejto značky už spĺňajú tie najprísnejšie kritériá. Veľká časť snaženia vedie akože ináč do kategórie elektrobajkov ale pozadu neostávajú ani celoodpružené endurá a all mountain bikes. My sa dnes opäť pozrieme na vlajkovú loď kategórie bez motora: Blizzard 90 ročník 2017.

Po minuloročnom brázdení najkrajšími alpskými trailami na Blizzarde 2016 som sa dosť nedôverčivo pozeral na majstra sveta v cyklotriale Jána Kočiša, keď mi vysvetloval že tohtoročný model bude ešte oveľa lepší...

Po tom čo som na ňom toto leto absolvoval už chápem, čo mal na mysli.

Za najnovšími modelmi bajkov od Rockmachine treba hľadať ďalšieho bývalého majstra sveta v cyklotriale, čecha Jardu Spěšného. Ten po rokoch zbierania skúsenosti v Ázii a Japonsku teraz odvádza parádnu prácu za "rysovacím prknom" ...

Nový Blizzard 90 ročník 2017 má všetko dobré od svojho predchodcu ale: ku teleskopickej sedlovke, 27.5 palcovým kolesám, komponentom Race Face a ďalším už štandardom tentokrát pribudli  16 centimetrové zdvihy vpredu i vzadu. V predu sa o ne stará Rock shock Pike, o tejto enduro vidlici sa rozpisovať nebudem, je to špička vo svojej kategórii. Zadné tlmenie je oproti minulému roku nalepené na hornej rámovej trubke. Vďaka tomu sa už do rámu zmestí aj flaška, je však potrebné mať špeciálny košík do ktorého sa flaška vkladá zboku.

aj_svište_z_Livigna_uznanlivo_obdivujú_prácu_českých_dizajnérov_:)

Samotné virtuálne pruženie funguje vynikajúco. Napriek vysokému zdvihu si počas jazdy do kopca páčkou vypnete tlmenie a môžete stále vychádzať aj náročné stúpania. Práve schopnosť bajku jazdiť prudko do kopca je pre mňa jedna z požadovaných vlastností. Pri pohľade na tento bajk som si pomyslel, že budem musieť trošku zľavniť v tejto požiadavke. Veľkým prekvapením potom bolo keď som na mojich obľúbených okruhoch vyšiel do kopca to čo aj predtým...

Jazda dole kopcom bola pre mňa plná očakávaní a tajomné neznámo. Už pri prvých jazdách som cítil, že toto som pod sebou ešte nemal. Potreboval som však nejaké selektívne trate. Tie prišli až v Alpách, a veruže to bola paráda. Po krátkom oboznamovaní sa s bajkom som na tých najťažších kamenistých tratiach zvládol aj miesta, kde som predtým s rešpektom zosadol...

Keď som v roku 1992 sadol na môj prvý bajk s pevnou vidlou a vydal sa do terénu, nebol by som si nikdy pomyslel, že sa dožijem niečoho podobného...

Blizzard 90 je perfektne vyladený bajk ktorý je primárne určený na český a slovenský trh a preto aj dokonale korešponduje s požiadavkami ale aj možnosťami tunajšej bajkovej scény...

Bajk môžete kúpiť u distribútora Rock Machine na slovensku, prípadne u niektorého z autorizovaných predajcov:

www.esloger.sk

Kto by chcel ešte viac čísel a technických údajov nájde si ich v tomto článku:

test-rock-machine-blizzard-90

A na koniec ešte krátke video, zábery z testovania Blizzardu na jednom z najťažších trailov Engadinu: