Fiandre Cabrio – cyklistická bunda 2 v 1

21.11.2021
fiandre-cabrio-–-cyklisticka-bunda-2-v-1

Jazdiť v zime v kabriolete sa nezdá ako dobrý nápad, že? Ale v Sportfule majú na to iný názor. Cabrio je zateplená, trojsezónna cyklistická bunda (jeseň, zima, jar) z ich modelovej rady Fiandre - čo je po taliansky Flámsko, keby čosi. Takže jasný odkaz na jarné flámske cyklistické jednorázovky, známe premenlivými, ale najmä náročnými klimatickými podmienkami - od sneženia po horúčavy. Preto má táto kolekcia ambície spĺňať tie najnáročnejšie požiadavky cyklistických profíkov. Pri tomto konkrétnom kúsku ide o zaujímavý koncept – stredná časť chrbtového panelu (asi medzi vreckami a lopatkami) sa dá odzipsovať a odobrať, preto ten názov. Nie že by tam potom ostala diera - chrbát je stále krytý, len oveľa lepšie vetrá - a o to práve ide a vďaka tomuto nápadu je tento kus oblečenia využiteľný v širšom spektre teplôt. Výrobca síce udáva 5 až 15°C, ale osobne ju používam najmä na zimný tréning na ceste – za tmy, po práci, kedy teploty zvyčajne klesajú oveľa nižšie. Pri 15 stupňoch už zväčša nosím dres - ale na jar, tak podvečer, keď som vyrážal ešte za vidna a vracal sa za tmy, pričom teplota po západe slnka poriadne klesla, som Cabrio ocenil najviac.

Sportful_Fiandre_Cabrio

Spomínanému výbornému odvetrávaniu pomáha zadná strana rukávov a spodné dve tretiny chrbta z materiálu NoRain. To je zas tradičná a roky vylepšovaná špecialitka priamo od výrobcu Sportful – podľa ich vlastnej stránky „hrejivá, pružná a priedušná tkanina ThermoDrytex Plus, ktorá je pomocou nanotechnológie upravená tak, aby čo najrýchlejšie odvádzala vodu z povrchu a zabraňovala jej nasiakavaniu“. Až som sa divil, ako sa odvetrávanie zlepšilo, keď som dal preč ten zadný panel. Aj pod ním sú ale všetky tri vrecká relatívne dobre dostupné, presahuje ich len o máličko. Pravý zips ostáva na bunde (treba ho vytiahnuť a skryť hore, aby neplápolal), ľavý ostane na paneli. Ale za jazdy a navyše v rukaviciach toto na fotkách radšej neskúšajte:

Toto_za_jazdy_radšej_netreba_skúšať_:-)

Že je to bunda špeciálne cyklistická, to sa pozná pri jej oblečení. Pri vzpriamenom postoji ma totiž jemne „ťahá“ pod pazuchami, ale akonáhle sa skloním na riadidlá, sedí ako uliata, divný pocit je preč. Klasika sú tri vrecká vzadu, dobre padnúci stojáčik (pracka prilby mu nevadí) a pružný silikónový lem na páse. Zips YKK nie je hore „zagarážovaný“, ale krytý po celej dĺžke. Zipsy odnímateľnej „strechy“ sú úplne skryté hore pod prekrývajúcou časťou horného chrbtového panelu, takže ma za jazdy neplieskajú po chrbte. Špecifické (aj keď možno zbytočne dlhé) sú dvojité manžety, pod ktoré vietor nemá šancu preniknúť. Na zimáku (a vôbec) nosím len hodinky, tak ich riešim takto:

Kratší strih znamená, že bunda v predklone nevytvára žiadne veľké záhyby a bruchá, ale ako komu sadne, to je samozrejme individuálne. Nesmie chýbať pre celú kolekciu typický „FIANDRE pásik“ na ľavom ramene a vzadu na strednom vrecku.  Aj keď je červený, je to vlastne odrazka, pri osvietení žiari bielym svetlom. Reflexný je aj znak výrobcu vpredu vľavo. Samotná farba bundy svieti tiež, doslova bije do očí a zdá sa mi, že priťahuje pohľady okoloidúcich. Poriadny bezpečnostný nadštandard aj za vidna :-) Sú samozrejme v ponuke aj menej nápadné farby.

Cabrio deriem už takmer rok (dokonca v lete som ju pri hnusnom ochladení 2x skúsil) a je super najmä to, že sa v nej necítim ako cibuľa – reálne o jednu až dve vrstvy menej pod ňu dávam v porovnaní s mojou starou, ktorá bola tiež „neprefuk“. Najmä kvôli tej neprefúkavosti ju chválim. Pri "ostrom teste", konkrétne pri zjazde po asfaltke z Martinských holí (-1000 výškových, posledná fotka v galérii), pri teplote tesne nad nulou, som pod ňou mal len sieťkované tričko. Pritom predtým, pri výšľape, som ju ani nerozopol. Materiál GORE-TEX Infinium je relatívne nová vec, určená do chladných, ale suchých podmienok. Samozrejme znesie aj nejaký ten ľahší dáždik vďaka povrchovej impregnácii, ale nie je to ten „tradičný goráč“ proti lejaku. Zato priedušnosť „zdnu von“ si zachováva prvotriednu, a práve preto je určený pre výkonnostné použitie. Za mňa super, lebo za dažďa nevyrážam, zato v poriadnej kose hej. Cabrio je v ponuke síce už len vo výpredaji ( napríklad u dovozcu značky Davorin.sk ), ale Sportful má z rovnakého materiálu v ponuke ešte ďalšie, veľmi podobné modely do chladnejších podmienok: Fiandre Medium, Tempo, Fiandre Warm, Pixel a Super. Každopádne Cabrio je jediná „2 v 1“.

Výborný_materiál_ani_po_rokoch_nestráca_svoje_vlastnosti.

A ešte jedna vec... Toto je moja tretia bunda na zimu za 20 rokov, ale „čapáky“ od Sportfulu nosím stále tie isté - už som aj názov modelu zabudol :-) Jasné, že vložka vysedená a párkrát sú už v rozkroku zašívané, ale zipsy majú funkčné a čo je hlavné - elasticita a neprefúkavosť pôvodného materiálu ThermoDrytex ostáva zachovaná (fotka tu vyššie). Na kratšie zimné výjazdy stále super, tak dúfam, že aj Cabrio bude dlho žiť!

Fotky Fiandre Cabrio – cyklistická bunda 2 v 1

RE: Fiandre Cabrio – cyklistická bunda 2 v 1
sherpa 22.11.2021
jasny dokaz oteplenizacie > premnozene kanariky na Turci ;). ale perie to vyzera kvalitne byt, a v ziari zapadajuceho slnka na kopcoch sa musis citit ako osvieteny a absolutne monarcha.

Ripo 23.11.2021
Žiadne premnoženie, to len jeden - ale poriadne prerastený! A keď v tomto vyjdem na kopec, slnko od závisti rýchlo zájde, takže žiadne ožarovanie sa nekoná. Len keby každú špinku na nej nebolo vidno...