Karbónový hardtail: Rockmachine Blizz CRB 70
22.07.2018Potom, čo som dva roky jazdil na celoodpružených Blizzardoch a nevedel som si ich vynachváliť, začal som poškuľovať aj po karbónovom hardtaile. Po 15 rokoch jazdenia na fulloch som znovu zatúžil osedlať hardtail. Jednoducho som chcel mať znovu možnosť vyraziť aj na nejaký maratón, dlhší okruh po relatívne ľahších trailoch, alebo mať hardtail s ktorým budem chodiť na dvojhodinové svižné tréningy.
Celoodpruženého bajku sa v žiadnom prípade nevzdávam, ale do výbavy sa mi už jednoducho ten hardtail žiadal. Zatiaľ čo som poškuľoval po modeli Explosion od Rockmachine, dostal som info, nech ešte chvíľu počkám, že na trh smeruje úplne nový hardtail, ktorý sa bude od toho predošlého výrazne odlišovať.
"Hmm, a nie je hardtail ako hardtail?" Pomyslel som si, ale nechal som si poradiť a počkal som.
Nový RM Blizz CRB 70 je novinka z dielne Jardu Spěšného. Oproti predošlému modelu má výrazne lepšie vlastnosti dole kopcom. Mierne natiahnutý rám s trošku viac položenou vidlou dopredu (uhol 69°) je jednoducho v zjazdoch cítiť. Novinka je aj to, že na tomto bajku si môžete meniť 29-palcové kolesá za pluskové 27,5.
Ja som pri výbere neváhal ani chvíľu. Chcel som s týmto bajkom vyraziť na preteky hneď, ako to bude možné. Tak sa tento bajk stal zároveň mojou prvou jazdenou dvadsaťdeviatkou. Jedinú zmenu vo výbave, nad ktorou som rozmýšľal, bolo dokúpenie teleskopickej sedlovky.
Priznám sa, že pri prvej skúšobnej jazde som bol v šoku. Pretekové plášťe s jemným dezénom a po 15 rokoch prvý hardtail podo mnou spôsobili, že som na ňom priam letel k najbližšiemu terénu. Vpálil som do lesa a tam som lietať neprestal. Ten pocit, keď sa po šliapnutí do pedálov celá vaša energia premení vďaka totálne tuhému rámu aj na energiu posúvajúcu vás vpred je jednoducho na nezaplatenie.
K výbave musím povedať jedno: Už dva roky som jazdil prevody 1x11 a bol som maximálne spokojný. Všetky neduhy spôsobené prednou prehadzovačkou a trojprevodníkom, s ktorým som jazdil predtým vyše 20 rokov, boli zrazu preč. Tri roky mi nespadla ani raz reťaz. V zajzde som sa mohol sústrediť na jazdu a radenie bolo presné. Jediná vec, ktorá mi na celoodpružených Blizzardoch vadila, bol chýbajúci ešte jeden ľahší prevod. Na karbónovom hardtaile je sada SRAM Eagle 1x12, a týmto sa jediný problém hravo vyriešil. Ten najlepší možný pomer kvality k cene. Podľa mňa výber tejto sady k tomuto bajku bolo to najlepšie, čo mohlo jeho tvorcom vôbec napadnúť...
Na prvé skúšobné preteky som vyrazil vari týždeň po tom, ako mi prišiel bajk domov. Preteky Ilovníckym hrebeňom pri Humennom vedú z väčšej časti technickým singltrailom a ja som si nemohl želať lepší test... Často som využíval páčku lockoutu na riadítkach. Jednoducho s vypnutou vidlou sa mi do kopca šliape oveľa lepšie. Počas pretekov som sa ocitol v skupine jazdcov s viacerými celoodpruženými bajkami. Pozorujúc tie ich pohupy pri stúpaniach som rozmýšľal, koľko energie im to asi tak zoberie? Vydržia? Nevydržali...
Aj napriek minimálnym najazdeným jarným kilometrom sa mi vďaka karbónovej rakete hneď pri prvom teste podarilo v mojej kategórii vyšliapnuť až na pódium...
Preteky ale vôbec nie sú moj hlavný cieľ a väčšinu sezóny nemám možnosť pretekať. V lete pôsobím v Alpách a mňa zaujímalo, aké využitie tam nájdem pre tento bajk? Hneď prvá dlhá túra vedúca z Livigna smer Passo Stelvio s nasledujúcim zjazdom cez Piano Pedenolo mi ukázala parádne možnosti využitia. Dlhý asfaltový výjazd som priam vyletel a nasledujúci ešte dlhší zjazd po šotoline som si síce neužil až tak ako na fulle, ale realita aj tak predčila očakávania. Dokonca ani tá teleskopka mi veľmi nechýbala...
Na záver len dodám, že pri alpských túrach aj časté tlačenie je s týmto bajkom úplne iné ako s presne o štyri kilá viac vážiacim Blizzardom. Vďaka Blizzovým rýchlostným vlastnostiam môžem začať poškuľovať po ešte dlhších okruhoch, aké by mi predtým ani nenapadli. No uvidíme, čo sa podarí...
Úplne na záver už len dodám, že tento bajk je zároveň tipom aj čo sa ceny týka: za rovné dve tisícky získate karbónovú raketu, s ktorou môžete pokojne pretekať, ale aj oveľa viac. Viac info už na stránke slovenského zástupcu značky Rockmachine:
foto: David Tatarčiak
text: Martin Bartoň
Fotky Karbónový hardtail: Rockmachine Blizz CRB 70
Súvisiace články:
Diskusia
Podpor Vetroplacha
Top Články - za 30 dní
- 40. ročník Sherpa Rallye 2024 - Zbojnícka chata (2108x)
- Malý horolezecký manifest Ta33 (917x)
- Človečina, kl. V+, Zadný Popradský zub - Veľká Kôpka 2354m (797x)
- Štrbský štít 2385m. JV žlabom z Mlynickej doliny (762x)
- 12 chát tatranských podľa Vetroplacha (703x)
- Lyžiarsky prechod pohoriami Slovenska (695x)
- ŠUPka 2024 (657x)
- Pobeh hrebeňmi nad Brnčalkou (616x)
- Koruna Turca (210km, +10981m): nonstop sólo (603x)
- Zalámaná a Bystrická dolina: farebná šotolina (591x)
Fórum
- Mengusovský štít cestou popod sliepku s vajcom
15.11.2024 - príspevok k diskusii
Vetroplach chodí v Tatrách po stopách Jarabej, tu už naozaj nikto nič negarantuje!!! - Mengusovský štít cestou popod sliepku s vajcom
12.11.2024 - príspevok k diskusii
Mám rada túto tvoju sériu článkov, už ma namotivovali viackrát :-) Popod kvočku sme šli vlani a po daždi tá polica nebola veľmi príjemná. Pri zostupe... - Zalámaná a Bystrická dolina: farebná šotolina
11.11.2024 - príspevok k diskusii
A to nevieš, čo mám ešte v zásobe! - Zalámaná a Bystrická dolina: farebná šotolina
11.11.2024 - príspevok k diskusii
takto si predstavujem bicyklovanie v raji. mrazi z predstavy, hreje z nadsenia. farby cez oci priamo do mozgu namiesat ten zivy koktejl pre dusu. musi... - ŠUPka 2024
28.10.2024 - príspevok k diskusii
Viac fotiek na stiahnutie na Zonerame: https://eu.zonerama.com/Vetromag/Album/12345584 - Spomienka...
17.10.2024 - príspevok k diskusii
Miro sa zvykol občas u nás zastaviť a porozprávať o svojich nových túrach. Vždy s obrovským nadšením, radosťou rozprával svoje zážitky z túr – vtedy s... - Spomienka...
14.10.2024 - príspevok k diskusii
RIP Mirko. Veru, vďaka za túto spomienku. Bol z rodiny od ženinej strany. Škoda, že sme Mirko už nestihli čo-to pohobľovať u nás v "Tatroch"... Je mi ...